Researches

Researches main page of King AbdulAziz University                 University Researches
View By Researchers View By Titles View By Subjects
View By Publishing Year All Researches

Search by subjects :   Advanced Search

View By Subjects

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

 
Research Title Research Type Research Year
العلاقات العامة الرقمية كوسيلة إقناعية للمواطنين بالاكتتاب العام في شركة أرامكو السعودية ( تويتر أنموذجًا)
Digital public relations as a means of persuading citizens to subscribe to Saudi Aramco (Twitter as an example)

Thesis 1445

Research Title Research Type Research Year
الدراما الأمريكية كقوة ناعمة ودورها في تشكيل صورة الولايات المتحدة الأمريكية لدى الطلبة السعوديين
American Drama as a Soft Power and its Role in Shaping the Image of The United States among Saudi Students

Thesis 1445

Research Title Research Type Research Year
فاعلية الحملات التوعوية البيئية في المنصات الرقمية
The effectiveness of environmental awareness campaigns on digital platforms

Thesis 1444

Research Title Research Type Research Year
الكفاءة المهنية للقائم بالاتصال في الصحف الإلكترونية السعودية المرخصة (دراسة ميدانية)
The professional competence of the communicator in the licensed Saudi electronic newspapers (a field study)

Thesis 1444

Research Title Research Type Research Year
المؤثرون على إنستجرام ودورهم في تعزيز السلوك الشرائي لدى الشباب السعودي: تأثير اتجاهات المستهلكين كمتغير وسيط
Influencers on Instagram and Their Role in Enhancing Purchasing Behavior Among Saudi Youth: The Mediation Effect of Consumer Trends as an Intermediate Variable

Thesis 1444

Research Title Research Type Research Year
دور مواقع التواصل الاجتماعي في تشكيل اتجاهات الرأي العام السعودي نحو تولي المرأة للمناصب القيادية " تويتر أنموذجاً "
THE ROLE OF SOCIAL MEDIA IN SHAPING SAUDI PUBLIC OPINION TOWARDS WOMEN HOLDING LEADERSHIP POSITIONS TWITTER AS A MODEL

Thesis 1443

Research Title Research Type Research Year
دور العلاقات العامة في إدارة الأزمات بشركة أرامكو السعودية (دراسة تحليلية:للهجمات الإرهابية التي تعرضت لها الشركة في سبتمبر 2019م)
PUBLIC RELATIONS ROLE IN CRISIS MANAGEMENT AT SAUDI ARAMCO ( AN ANALYTICAL STUDY OF THE TERRORIST ATTACKS THAT HIT THE COMPANY IN SEPTEMBER 2019)

Thesis 1443

Research Title Research Type Research Year
اتجاهات ممارسي العلاقات العامة نحو أخلاقيات المهنة وعلاقتها بمستوى الأداء - دراسة مقارنة بين القطاعين العام والخاص
Attitudes of Public Relations Practitioners Towards professional ethics and its relationship to the level of performance : a comparative study between the public and private sector

Thesis 1442

Research Title Research Type Research Year
اتجاهات محرري الصحف الإلكترونية السعودية نحو شائعات تويتر
Saudi E-Newspaper Editor’s Attitudes Toward Handling Twitter Rumors

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
اتجاهات الرأي العام نحو دور مواقع التواصل الاجتماعي في نشر الشائعات – دراسة ميدانية
TRENDS IN PUBLIC OPINION ON THE ROLE OF SOCIAL NETWORKING SITES IN SPREADING RUMORS

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
تأثير إخراج الصحف السعودية الالكترونية على انقرائية الجمهور لهذه الصحف :دراسة تحليلية وميدانية
EFFECT OF SAUDI ELECTRONIC NEWSPAPERS OUTPUT ON ITS READABILITY - ANALYTICAL AND FIELD STUDY

Thesis 1441

Research Title Research Type Research Year
اثر استخدام القيادات الادارية في السعودية لتطبيق تويتر في تكوين صورتهم الذهنية لدى الشباب: دراسة مسحية على طلاب جامعتي الملك عبدالعزيز وام القرى
Impact of the Saudi officials usage of Twitter in the Formation of their Image Among Saudi youth: A Survey Study of King Abdulaziz and Omm Alqura University Students

Thesis 1438


1  
No. of Records 12 records